یونولیت استاندارد

شرکت مادفوم ارائه باکیفیت ترین یونولیت در کشور است که با همراهی نیروی انسانی کارآزموده در دفتر مرکزی و در دفاتر فروش خدمات خود را در سراسر کشور ارائه می دهد.

یونولیت استاندارد

شرکت مادفوم ارائه باکیفیت ترین یونولیت در کشور است که با همراهی نیروی انسانی کارآزموده در دفتر مرکزی و در دفاتر فروش خدمات خود را در سراسر کشور ارائه می دهد.

آشنایی با انواع سقف ساختمانی

با پیشرفت علوم مختلف و فناوری های روز، صنعت ساختمان پیشرفت زیادی کرده و امروزه از انواع مصالح جدید و مدرن برای افزایش استحکام ساختمان، افزایش طول عمر سازه، کاهش هزینه ها، افزایش سرعت ساخت و ساز استفاده می شود. در ساخت و ساز ساختمان از انواع سقف ها استفاده می شود و هر کدام از این سقف ها می توانند ویژگی ها و قابلیت های منحصر به فردی داشته باشند و در بسیاری از سازه ها قابل استفاده باشند. در مقاله زیر به بررسی انواع سقف ساختمان و کاربرد آنها پرداخته می شود.

سقف دال بتنی

سقف دال بتنی یکی از انواع سقف ساختمان ها از بتن و آرماتور است و ضخامت آن بین 10 تا 50 سانتی متر متغیر می باشد. با توجه به اینکه مقاومت بالایی در برابر ارتعاشات و زلزله دارد، ماندگاری بالایی دارد و در برابر صدا و گرما مقاوم است، می توان از آن در ساختمان های صنعتی و ماموریتی استفاده کرد. البته چنین سقف هایی را می توان در ساختمان های آپارتمانی نیز اجرا کرد.

سقف ساختمانی عرشه فولادی

نوع دیگر سقف ساختمانی، سقف عرشه فولادی است که از ورق های گالوانیزه ذوزنقه ای ساخته شده و اجزای آن شامل بتن، میلگرد، گل میخ، فلاشینگ و ورق گالوانیزه می باشد. این سقف جایگزین بسیار مناسبی برای تیرچه بلوک است و در انواع ساختمان های آپارتمانی قابل استفاده می باشد. در این سقف امکان اجرای سقف و بتن ریزی تمامی طبقات به صورت همزمان وجود دارد.

سقف تیرچه بلوک

سقف تیرچه بلوک یکی از سطوحی است که تیرچه ها نقش تیرهای فرعی را ایفا می کنند و فضاهای بین آنها را با بلوک پر می کنند، معمولاً در انواع سازه های فلزی، ساختمان های آجری و بتنی استفاده می شود. تیرچه بلوک سبک وزن است و به طور کامل یکپارچه خواهد بود. استفاده از بلوک به جای بتن باعث اقتصادی شدن این سقف می شود.

سقف وافل

سقف وافل نوعی سقف ساختمان است که با استفاده از سیستم دال قابلمه ای تولید و اجرا می شود که به آن سقف مشبک نیز می گویند. این سقف ها هزینه اجرا کمتری دارند و برای مکان هایی مانند بیمارستان ها، پارکینگ های سرپوشیده، فرودگاه ها، ایستگاه ها و سوله های صنعتی قابل استفاده هستند. همچنین زمان اجرای کوتاهی دارند و سرعت ساخت و ساز را افزایش می دهند. چنین سطوحی می توانند مزایای زیادی داشته باشند، اما از معایب سقف وافل می توان به عایق ناکافی گرما و سرما، نیاز به بتن مرغوب، سهولت انتقال صدا اشاره کرد.

از دیگر سقف‌های رایج در صنعت ساختمان‌سازی می‌توان به مواردی همچون سقف سیاک، سقف پیش تنیده، سقف تیردال، سقف کامپوزیت، سقف چوبی و … اشاره کرد که هرکدام از ویژگی‌ها، مزیت‌ها و معایب ویژه‌ای برخوردار بوده و می‌توانند در ساختمان‌های مختلفی استفاده شوند. خرید یونولیت سقفی و استفاده از آن در سقف‌ها امروزه رواج بالایی دارد چرا که به کاهش وزن، افزایش سرعت ساخت، افزایش مقاومت، عایق‌بندی ساختمان و … کمک می‌کند.