یونولیت استاندارد

شرکت مادفوم ارائه باکیفیت ترین یونولیت در کشور است که با همراهی نیروی انسانی کارآزموده در دفتر مرکزی و در دفاتر فروش خدمات خود را در سراسر کشور ارائه می دهد.

یونولیت استاندارد

شرکت مادفوم ارائه باکیفیت ترین یونولیت در کشور است که با همراهی نیروی انسانی کارآزموده در دفتر مرکزی و در دفاتر فروش خدمات خود را در سراسر کشور ارائه می دهد.

آشنایی با انواع سایبان

استفاده از انواع سایبان‌ها در مناطق مختلف و فضاهای باز با کاربردهای مختلف امروزه رواج بالایی پیدا کرده است. سایبان در حقیقت نوعی سقف متحرک یا ثابت است که می‌تواند از افراد، وسایل و … در برابر عوامل خارجی مانند نور آفتاب، باد، باران، گردوخاک، برف و سایر عوامل محیطی محافظت کند. سایبان‌ها در انواع مختلفی تولید و عرضه می‌شود و هرکدام از آنها می‌توانند کاربردهای متعددی داشته باشند. در ادامه مطلب به بررسی انواع سایبان مزایا و معایب و کاربردهای آنها پرداخته می‌شود.

سایبان چیست ؟

همانطور که گفته شد سایبان نوعی سقف است که می توان از آن برای محافظت از افراد، اشیا و ... استفاده کرد. سایبان در واقع نوعی سقف کاذب است که در گذشته با استفاده از مصالحی مانند پارچه و چوب ساخته می شد اما امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی های مختلف از مصالح مختلفی تولید می شود. اصولا امروزه انواع سایبان ها در مدل های ثابت، متحرک و نیمه متحرک و از موادی مانند پارچه، فلزات، آلیاژها و مواد سنتز شده شیمیایی ساخته می شوند.

قیمت انواع سایبان

برخلاف گذشته که سایبان ها از موادی مانند چوب و پارچه ساخته می شدند، امروزه از مواد مختلفی برای ساخت و تولید این تجهیزات استفاده می شود، بنابراین می توانند قیمت های متفاوتی داشته باشند. نوع سایبان (ثابت و متحرک)، نوع کاربرد سایبان، سایز و اندازه، محیط مورد استفاده، جنس، شرکت و سازنده، گارانتی، نرخ ارز، تعداد سایبان، نحوه بسته بندی با یونولیت بسته بندی و سایر مواد و ... این‌ها از مهمترین عوامل موثر در تعیین قیمت سایبان هستند.

انواع سایبان

از نظر تحرک سایبان‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند.

سایبان‌ ثابت

سایبان ثابت همان طور که از نامش پیداست نوعی سایبان است که در مکان خاصی ثابت می شود و دیگر قابل تغییر نیست و در حالت خود برای همیشه ثابت می شود.

سایبان متحرک

این نوع سایبان ها به دو نوع سایبان برقی و مکانیکی تقسیم می شوند و وضعیت و حالت آنها از حالتی به حالت دیگر تغییر می کند. سایبان های برقی از یک موتور لوله ای استفاده می کنند و با استفاده از کنترل از راه دور می توان آنها را تغییر مکان داد. سایبان های مکانیکی نیز از اهرم تعویض دنده استفاده می کنند و در محیط های مختلف قابل استفاده هستند.

اجزای اصلی سایبان چیست ؟

سایبان‌ها می‌توانند از اجزا و قطعات مختلفی تشکیل شوند اما به صورت کلی اجزای تشکیل‌دهنده این تجهیزات شامل ۴ مورد اصلی هستند که به شرح زیر می‌باشند:

  • پوشش سایبان یا همان چتر که معمولاً از پارچه، فلز، پلاستیک، یونولیت و … ساخته می‌شود.
  • چهارچوب اصلی سایبان یا فریم که وظیفه نگهداری پوشش سایبان را دارد.
  • بازوهای سایبان که به صورت ثابت یا متحرک هستند
  • موتور الکتریکی که وظیفه حرکت دادن بازوها را بر عهده خواهند داشت.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.