یونولیت استاندارد

شرکت مادفوم ارائه باکیفیت ترین یونولیت در کشور است که با همراهی نیروی انسانی کارآزموده در دفتر مرکزی و در دفاتر فروش خدمات خود را در سراسر کشور ارائه می دهد.

یونولیت استاندارد

شرکت مادفوم ارائه باکیفیت ترین یونولیت در کشور است که با همراهی نیروی انسانی کارآزموده در دفتر مرکزی و در دفاتر فروش خدمات خود را در سراسر کشور ارائه می دهد.

بررسی انواع اسکلت بندی ساختمان

اسکلت بندی یکی از مهمترین، اساسی ترین و ابتدایی ترین مراحل ساخت و ساز ساختمان است. در واقع بدون اجرای اسکلت بندی ساختمان نمی توان مراحل دیگری از جمله دیوارچینی، گچ کاری، نصب در و پنجره و ... را انجام داد. امروزه برای اسکلت بندی انواع ساختمان های مسکونی، اداری، صنعتی، تجاری و ... از روش های مختلفی استفاده می شود و برای اجرای آن از مصالح مختلفی استفاده می شود.

هر کدام از این اسکلت ها می توانند ویژگی ها، قابلیت ها، مزایا و معایب خاص خود را داشته باشند. در ادامه به انواع اسکلت ساختمانی مزایا و معایب آنها مورد بررسی قرار می گیرد.

اسکلت بندی چیست ؟

اسکلت ساختمان در واقع یک ساختار قالب دار است که می توان از آن برای ساخت انواع سازه های چند طبقه استفاده کرد. در واقع می توان گفت که اسکلت اساس ساخت بنا است. اسکلت می تواند ساختار و استحکام سازه و ساختمان را مشخص کند و در صورت عدم استفاده از اسکلت در ساخت بنا در عرض چند ثانیه به آوار و انبوهی از گل و خاک تبدیل می شوند. اسکلت ها نقش عمده ای در استحکام بخشی ساختمان دارند و می توانند در انتقال وزن سازه به زمین و یکپارچگی و امنیت آن نقش داشته باشند.

قیمت اسکلت بندی ساختمان

همان‌طور که گفته شد امروزه از انواع اسکلت‌های مختلف در صنعت ساختمان‌سازی استفاده می‌شود که هر کدام دارای ویژگی‌ها، مزایا و معایب خاص خود هستند. از جمله مهم‌ترین عواملی که می‌توانند بر هزینه‌ها و قیمت اسکلت‌ها مؤثر باشند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شرایط بازارهای جهانی و قیمت روز فولاد، بتن و …
  • نوع استفاده کاربری ساختمان (مسکونی، تجاری، صنعتی و …)
  • متراژ سقف‌ها
  • شرایط آب‌وهوایی
  • قیمت مواد اولیه و مصالح ساختمانی مانند قیمت یونولیت، قیمت سیمان، قیمت آهن و …

انواع اسکلت بندی ساختمان

انسان ها همیشه تلاش کرده اند تا سرپناه خود را به بهترین و مطمئن ترین راه بسازند تا بتوانند از خود در برابر بلایای طبیعی محافظت کنند. اگرچه در طول تاریخ از انواع سنگ، آجر و ... برای اسکلت بندی بناها استفاده شده، اما امروزه این اسکلت ها قدیمی شده و جای خود را به اسکلت های مدرن داده اند. از مهم ترین روش های اسکلت بندی ساختمان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

اسکلت چوبی

اسکلت چوبی یکی از قدیمی ترین انواع اسکلت های ساختمانی است که امروزه نیز مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع اسکلت، در کشورهای اروپایی و آمریکایی بسیار محبوب است زیرا چوب زیادی در این مناطق موجود است. اسکلت چوبی هزینه کمتری برای ساخت دارد، وزن کمتری دارد و ساخت و ساز را سرعت می بخشد. به همین دلیل است که یک روش محبوب به شمار می‌رود. البته با توجه به اینکه برای ساخت این نوع اسکلت ها به چوب زیادی نیاز است امروزه با مخالفت های زیادی مواجه شده و به دلیل مضر بودن برای محیط زیست کمتر مورد استفاده قرار می گیرد.

اسکلت فلزی

ابداع فولاد و تکنولوژی‌های مدرن انقلاب بزرگی در صنعت ساختمان‌سازی ایجاد کردند و امروزه فلزات نقش بسیار پررنگی در ساخت‌وساز و پروژه‌های ساختمانی دارند. اسکلت فلزی از جمله رایج‌ترین اسکلت‌های ساختمانی در سال‌های اخیر بوده است که خود به چند نوع مختلف تقسیم می‌شود و هر کدام از آنها می‌توانند کاربردها، قابلیت‌ها و ویژگی‌های منحصربه‌فردی داشته باشند.

در اجرای این نوع اسکلت‌بندی ساختمان با استفاده از روش‌هایی همچون جوشکاری، پرچ کردن و اتصالات پیچ و مهره قطعات مختلف اسکلت به هم متصل می‌شوند و مقاومت آنها افزایش پیدا می‌کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.