یونولیت استاندارد

شرکت مادفوم ارائه باکیفیت ترین یونولیت در کشور است که با همراهی نیروی انسانی کارآزموده در دفتر مرکزی و در دفاتر فروش خدمات خود را در سراسر کشور ارائه می دهد.

یونولیت استاندارد

شرکت مادفوم ارائه باکیفیت ترین یونولیت در کشور است که با همراهی نیروی انسانی کارآزموده در دفتر مرکزی و در دفاتر فروش خدمات خود را در سراسر کشور ارائه می دهد.

آشنایی با معایب سقف وافل

صنعت ساختمان با پیشرفت علم و فناوری نسبت به دهه های گذشته تغییرات زیادی را پشت سر گذاشته و امروزه از فناوری های مدرن، مصالح جدید و ... برای افزایش سرعت، افزایش استحکام، طول عمر، کاهش هزینه ها و غیره استفاده می شود. انواع مختلفی از سقف ها در ساخت و ساز استفاده می شود که هر کدام می توانند مزایا و معایب خاص خود را داشته باشند.

سقف وافل یکی از سطوحی است که معمولا برای فضاهای مسطح استفاده می شود و می تواند ویژگی ها و مزایای زیادی داشته باشد. با این حال، دارای معایبی مانند انتقال صدا، نیاز به بتن با کیفیت بالا، محدودیت در سطوح شیب دار، قالب های پرهزینه و مشکلات قالب گیری است. در ادامه معایب سقف وافل و ویژگی های آن بررسی خواهد شد.

سقف وافل چیست ؟

سقف وافل چیست؟ در واقع نوعی سقف بتنی با ظاهری زیبا و دارای مزایای اقتصادی و فنی فراوانی است. برای ساخت این سقف از قالب وافل استفاده شده است که باعث کاهش وزن مرده ساختمان و در نهایت نمای زیبایی از سطح زیرین سقف می شود. سقف از قرن 19 مورد استفاده قرار گرفته است و پیشرفت های قابل توجهی داشته است. این سقف ها به دو صورت وافل یک طرفه و وافل دو طرفه ساخته می شوند و هر کدام برای سقف های مختلف قابل استفاده هستند.

معایب سقف وافل

سقف وافل مانند سایر انواع سقف و سایبان علاوه بر تمامی مزایا می تواند دارای معایب و ایرادات قابل توجهی باشد که عمده ترین آنها به شرح زیر است:

بالا بودن هزینه بتن

از آنجایی که پاشنه های تیرهای عمود بر هم عرض کمی دارند، برای رسیدن به کیفیت اجرای تیرهای عمود باید از بتن مرغوب استفاده شود. این موضوع می تواند هزینه خرید بتن را افزایش دهد. با این حال، بسیاری از مردم فکر می کنند که سقف وافل سقفی ارزان است. در واقع اگر پیمانکار بخواهد آن را با کیفیت بالا اجرا کند، باید هزینه های زیادی را متحمل شود.

عبور راحت صوت از سقف

یکی دیگر از مشکلات رایج سقف های وافل، سهولت عبور صدا از آن ها است. این می تواند باعث ناراحتی بسیاری برای ساکنین و افراد در ساختمان های مسکونی شود. ساختار قابلمه‌ای شکل این سقف‌ها به شکلی است که فاصله بین دو واحد ساختمانی ۵ تا ۷ سانتی‌متر خواهد بود. این موضوع یکی از ایرادات اساسی سقف وافل است. زیرا انتقال صدا از آن بسیار آسان است. به همین دلیل امروزه استفاده از یونولیت سقفی در صنعت ساختمان‌سازی بسیار رایج شده . برای انجام عایق‌بندی سقف از نظر صوت نیز نیاز به هزینه‌های زیادی هست و در نهایت هزینه‌های ساخت ساختمان افزایش می‌یابد.

قالب برداری سخت

از دیگر معایب سقف های وافل می توان به قالب برداری سخت آنها اشاره کرد. با توجه به اینکه قالب های این سقف از چهار طرف با بتن متراکم می شود، خارج کردن آن می تواند مشکلات و چالش های زیادی از جمله اتلاف وقت، ایجاد خطرات جانی برای نیروی انسانی و ... را به همراه داشته باشد. همچنین می توان این قالب ها را در حین اجرا از مکانی به مکان دیگر منتقل کرد و در نهایت کیفیت بتن‌ریزی کاهش پیدا کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.